Jari Kloppenburg is communicatiestrateeg en gedragswetenschapper. Jari adviseert, ontwikkelt en schrijft over strategische merkcommunicatie, campagnes en gedragsveranderingstrajecten. Zijn missie is om de wereld van marketing en reclame te kantelen. In zijn optiek is marketing niet langer de voedingsbron van het consumentisme, maar juist een krachtig verleidingsmiddel voor duurzaam gedrag op een leefbare planeet. Met zijn sterke visie op het vak en strategische benadering speelt hij een leidende rol in de marketing van de toekomst en de toekomst van marketing.
Ervaring
Jari heeft de afgelopen 10 jaar zijn sporen verdiend in de reclamewereld. Als Strategy Director gaf hij mede leiding aan een creatief bureau in Amsterdam. In zijn rol was hij verantwoordelijk voor merkpositioneringstrajecten, marktonderzoeken en campagnestrategieën voor diverse grote en kleine organisaties in uiteenlopende sectoren, van profit tot non-profit. Daarmee heeft hij ruime ervaring met politieke sensitiviteit en het creëren van draagvlak in organisaties. Zijn gedragswetenschappelijke benadering kenmerkt zijn werkwijze.
Daarnaast spreekt Jari regelmatig op congressen, seminars en webinars over zijn visie op het communicatie vak. Inmiddels is Jari is als communicatieadviseur onderdeel van het netwerk van professionals bij Sufficiency en lid van de denktank Postgroei Nederland. Daarnaast werkt Jari als zelfstandig merk- en communicatiestrateeg. In die rol werkt hij met professionals en organisaties die aan dezelfde missie werken: marketing en reclame inzetten voor brede welvaart en kwalitatieve groei.